Logo

Practical Employee Experience

Goed en efficiënt je werk kunnen doen, je kunnen ontwikkelen, resultaat behalen en daarin ondersteund worden door de juiste (digitale) tools en processen. Zodat je met plezier en voldoening je werk doet en zo een optimale beleving hebt bij je werk en je werkgever.

Of anders gezegd: zodat medewerkers niets in de weg staat op hun beste werk te kunnen doen. Dat is Practical Employee Experience


TheDayShift brengt in kaart waar de verbeteringen zitten, wat de medewerkers nodig hebben en zet samen met jou precies de juiste stappen om te zorgen dat de organisatie optimaal presteert en dat welzijn en resultaat hand in hand gaan.

Bekijk ons aanbod

Wat we voor je doen:

We zetten gedegen stappen om een optimale Practical Employee Experience te bereiken. Zodat niets jullie in de weg staat om goede resultaten neer te zetten en zonder frustratie, met plezier te werken. Dit is hoe we dat doen:

Efficiente processen

We zorgen voor een organisatie waar de (kantoor)processen op rolletjes lopen. Processen die zorgen dat verspilling van tijd, talent en middelen wordt voorkomen en mensen met de juiste hulpmiddelen op een efficiënte manier kwaliteit kunnen leveren.

Digitale werkomgeving

We creëren een digitale werkomgeving waarin niet de applicaties bepalen hoe mensen moeten werken maar de mensen en hun werkzaamheden bepalen hoe ze applicaties benutten. En waarin bijvoorbeeld het zoeken naar bestanden en informatie verleden tijd is.

Werken en samenwerken

Maar we gaan ook een stap verder: we zorgen dat iedereen effectief kan werken en samenwerken aan jullie missie en doelen door goede samenwerkafspraken en persoonlijke effectiviteit.

Met deze stappen creëren we ruimte en tijd voor persoonlijke ontwikkeling, innovatie en continu verbeteren in jullie organisatie. Zo werken we samen met jou aan alle facetten van intrinsieke motivatie; de grootste katalysator van welzijn én resultaat.

Bekijk het stappenplan

Wat heeft intrinsieke motivatie met de beleving van de medewerker te maken?

Met het Practical Employee Experience programma zorgen wij dat de mensen volledig tot hun recht komen zodat ze een duurzaam resultaat voor de organisatie realiseren.


En met duurzaam bedoelen we blijvend; geen korte boost die je krijgt als je er met elkaar even 'gas op geeft' of de salarissen verhoogt maar prestaties van een blijvend hoger niveau. Want dat is wat werken vanuit intrinsieke motivatie doet.


Practical Employee Experience is heel praktijkgericht; het gaat over hulpmiddelen en processen en daarmee alle tools en ondersteuning die een medewerker nodig heeft om écht lekker te kunnen werken.

Daarmee  maken we de ruimte en tijd vrij (autonomie) die er nodig is om goed te werken aan de doelstellingen (zingeving) van de organisatie en die nodig is voor persoonlijke ontwikkeling (meesterschap)


Werken vanuit intrinsieke motivatie zorgt voor plezier en voldoening. En daarmee voor een goede beleving van de werkgever. Niet voor niets wijzen vele onderzoeken uit dat het zorgt voor minder verloop (-87%), minder uitval (-41%) een hogere betrokkenheid (+21%) en meer productiviteit (+40%)


Dat is wat we bedoelen met duurzaam resultaat.

Waarom TheDayShift

We werken mensgericht


We denken en werken altijd mensgericht. Dat zorgt voor een een ander, soms tegenovergestelde, blik dan vaak gebruikelijk is. Om je een voorbeeld te geven: bij een Microsoft 365 implementatie of adoptie wordt vaak gekeken naar welke tools de suite bevat en wordt er getraind om die te gebruiken. En dus eigenlijk om je dagelijkse werk daar op in te richten. Wij kijken eerst naar de mensen, welk werk ze te doen hebben en kijken dan naar hoe de tools dat kunnen ondersteunen. Dat zorgt voor het optimaal benutten van gaven en talenten.



We gaan een spade dieper



We komen geen pleisters plakken, maar onderzoeken wat de wortel is van de uitdagingen die jij ziet in de organisatie. Door vervolgens op de juiste momenten de juiste stappen te zetten, en door grote betrokkenheid bij de medewerkers te creëren, zorgen we voor een blijvende verbetering, zodat de organisatie haar opdracht kan vervullen.



 Onze uitgangspunten


  1. Ieder mens heeft unieke gaven en talenten. Die willen we volledig tot hun recht laten komen zodat ze met plezier bijdragen aan het gezamenlijke doel.
  2. We creëren rust en ruimte in strategie, processen en onderlinge samenwerking zodat er plek vrijkomt voor ontwikkeling, innovatie en resultaat en welzijn.
  3. We gaan uit van verantwoordelijkheid en initiatief van mensen zodat ze met autonomie hun bijdrage kunnen leveren aan het eindresultaat.


Stappen van het Practical Employee Experience programma

01 0-meting

Wat is de huidige situatie qua medewerkertevredenheid,  verloop en uitval en op het gebied van (digitale) processen? Dat meten we in deze stap.

02 Missie

Samen stellen we vast: waar sta je voor als organisatie? Wat wil je bereiken? Wat is jouw visie op goed werkgeverschap? Zo weten we jouw ultieme doel en de gap tussen de 0-meting en de gewenste situatie.

03 Optimalisatie

Welk werk moet er worden gedaan, heb je hiervoor de juiste processen en (digitale) tools? We initiëren en adviseren over verbeteringen, begeleiden verbeterprojecten en trainen betrokkenen om een cultuur van continu verbeteren te creëren.

We doen dit op het gebied van fysieke processen, kantoorprocessen en jullie digitale werkomgeving.

04 Samen werken

Hoe kan ieder team en iedere medewerker zijn beste werk doen en werken vanuit intrinsieke motivatie en psychologische veiligheid? Daar zorgen we voor met praktische hulpmiddelen en ondersteuning aan het leiderschap.

05 1-meting

We meten de effecten van de genomen stappen zodat we zeker weten dat we jouw droomresultaat behaald hebben.

06 Communicatie

Tijdens het traject zorgt of ondersteund onze communicatie-expert Jiska continu voor optimale interne communicatie voor optimale betrokkenheid van de hele organisatie en een effectief verandertraject.

Ons aanbod:

Practical Employee Experience -programma

Maatwerk traject; precies de juiste stappen om ruimte en tijd vrij te maken en tot zorgen dat iedereen met plezier en voldoening kan bijdragen aan jullie gezamenlijke resultaat.


  • Advies, training, coaching en praktische hulp.
  • Gedegen stappen voor blijvende verandering.
  • Optimale betrokkenheid van ons maar ook van iedereen in de organisatie bij het verandertraject.
  • Aandacht voor welzijn van de medewerker, tevredenheid van de klant en resultaat voor de organisatie.


Resultaat: als organisatie je opdracht kunnen vervullen terwijl je uitval en verloop terugdringt.


Daar wil ik graag meer over weten
Share by: